Tak si臋 zastanawia艂em w og贸le, od czego zacz膮膰. Bo w ko艅cu to ma by膰 tylko kolejny blog lifestyle’owy. Bez udziwnie艅, bez kombinacji alpejskich, bez pozowania na nie wiadomo kogo. No i b臋dzie.

I tak sobie pomy艣la艂em o tych wszystkich 偶adnych blogach. O tych blogach z grup „Blogerzy !” na Facebooku, kt贸re tak naprawd臋 nic nie wnosz膮, niczego nie ucz膮, niczego nie dotycz膮. Te blogi mo偶na skwitowa膰 lakonicznym „Obs za obs, kom za kom”. S艂yszeli艣cie kiedy艣 tak膮 pi臋kn膮 fraz臋? Ot贸偶 jest to klasyk blogspotowych ksi臋偶niczek lajfstajlu.

Nie musisz mie膰 bloga. Nie musi by膰 popularny. A je艣li ju偶 musisz mie膰 bloga i chcesz 偶eby by艂 popularny, to si臋 ogarnij. Nie b臋dzie popularny dlatego, 偶e z 10 innymi ksi臋偶niczkami dogadasz si臋 „obs za obs, kom za kom”. W ten spos贸b nie tworzysz 偶adnej nowej warto艣ci. Nie dostarczasz contentu i nikt nie jest kontent. Capisci?

Niestety z drugiej strony, chc膮c by膰 uczciwym i nie patrze膰 z g贸ry, wstrzymuj膮c wodze pogardy, trzeba przyzna膰, 偶e to po prostu jest kwintesencja panuj膮cych standard贸w. Tyle m贸wi si臋 o jako艣ci. Wszystko jest „Najwy偶sza jako艣膰” Drodzy Pa艅stwo. Zajmuj臋 si臋 marketingiem dobrych par臋 lat i chce mi si臋 rzyga膰, gdy to widz臋, s艂ysz臋. Na szcz臋艣cie nie pisz臋.

Chcesz wiedzie膰, co to jest jako艣膰 w pisaniu? To bycie jakim艣. W komunikacji, w marketingu, jako艣膰 to bycie jakim艣. B膮d藕 jaka艣, inna, oryginalna. Nie pisz, 偶e jeste艣 oryginalna. B膮d藕. Kropka.

Czemu zwracam si臋 do rodzaju 偶e艅skiego? Warto zajrze膰 na grupy, o kt贸rych wspominam i komentarze pod blogami, o kt贸rych my艣l臋. Wiesz, o co chodzi. Dotyczy to wszystkich, ale g臋b膮 zjawiska jest lajfstajlowa ksi臋偶niczka blogspota.

Dekadencja jest 艂atwa, wi臋c mam 艣wiadomo艣膰, 偶e te wynurzenia nie s膮 wiele lepsze. Pogarda jest kusz膮ca, takie s膮 fakty. Ja nie chc臋 pogardza膰, a jedynie postawi膰 sobie poprzeczk臋 troch臋 wy偶ej – ciut. I jako艣 to b臋dzie.

Na tym blogu b臋dzie mo偶na poczyta膰 o tym, czym zajmuj臋 si臋 nie-zawodowo, a o czym uwa偶am, 偶e warto m贸wi膰 (bardziej ni偶 o tym, czym zajmuj臋 si臋 zawodowo). Niech content m贸wi sam za siebie.