Nowy album BEHEMOTH już za progiem. W międzyczasie zespół (wydawcy?) postanowili zwiększyć zaangażowanie odbiorców stosując najlepsze praktyki marketingu.

Behemoth podgrzewa wydanie nowego, jedenastego już albumu zajawkami w mediach społecznościowych. Tak to wygląda na Instagramie:

behemoth official teaser instagram

źródło: https://www.instagram.com/behemothofficial/

Nie brakuje contentu na YouTube – zobaczcie wywiad z Metal Injection:

Jednak oprócz zapowiedzi, okładek, komentarzy, artyści zaproponowali coś więcej. Jednym z kluczowych elementów budowania strategii marki zespołu jest tworzenie poczucia ekskluzywności jego fanów. Fani różnych zespołów korzystają np. z różnych określeń, które ich definiują. Na przykład Beliebers to fani Justina Biebera, a Maggots – Slipknota. Wiem, ciekawe zestawienie.

BEHEMOTH poszedł krok dalej i zwrócił się do swoich fanów z konkretnym wyzwaniem:

Facebook:

Twitter:

Na stronie behemoth.church (dosłownie: kościół behemotha) czeka na nas komunikat:

Pledge your allegiance by reciting a prayer to receive a gift from Behemoth

czyli: Przyrzeknij swą wierność poprzez wypowiedzenie modlitwy, aby otrzymać prezent od Behemotha.

Aby przejść dalej, należy włączyć mikrofon i wypowiedzieć słowa modlitwy, które pojawiają się na ekranie. Nie chcę zdradzać więcej szczegółów, bo niektórym mogłoby to popsuć zabawę 🙂

Co sądzicie o takiej formie angażowania fanów i budowania społeczności? Nie można jej zarzucić braku spójności z wizerunkiem zespołu…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *