Poradnik贸w dotycz膮cych promowania blog贸w nie brakuje. Wiele z nich powsta艂o jako content na stronach agencji marketingowych. Inne s膮 pisane przez bloger贸w, kt贸rzy pisz膮 jedynie na bazie w艂asnych, indywidualnych do艣wiadcze艅. Poka偶臋 ci kilka trop贸w, kt贸re 艂膮cz膮 te dwa 艣wiaty – bez bullshitu.

Agencje marketingowe pisz膮 przede wszystkim pod k膮tem blog贸w firmowych – z my艣l膮 o swoich potencjalnych klientach. Blogerzy pisz膮 o trickach i sztuczkach, kt贸re s膮 cz臋sto powtarzaniem mit贸w albo te偶 nie s膮 do ko艅ca etyczne.

[ polecam zapozna膰 si臋 z tekstem Wojtka Kardysia na temat sztucznie pompowanych kont na Instagramie ]

M贸j kr贸tki poradnik podzieli艂em na 10 punkt贸w. Oto one:

  1. Pisz du偶o. Po prostu. Im wi臋cej post贸w na blogu i im bardziej s膮 obszerne (oczywi艣cie przy za艂o偶eniu, 偶e s膮 na dany temat i nie s膮 duplikatami), tym wi臋cej „po偶ywki” dla Google. Po prostu z czasem zaczniesz otrzymywa膰 ruch z wyszukiwarki. Pocz膮tkowo z ma艂o popularnych i specyficznych hase艂, ale z czasem, wraz z promocj膮 bloga wzro艣nie szansa tak偶e na bardziej sensowne frazy. Minimalna d艂ugo艣膰 posta zale偶y oczywi艣cie od dziedziny, ale sugerowa艂bym nie schodzi膰 poni偶ej dw贸ch tysi臋cy znak贸w ze spacjami.
  2. Pozyskuj linki. Blogerzy cz臋sto czytaj膮 o SEO (pozycjonowanie i optymalizacja pod wyszukiwark臋) i my艣l膮, 偶e 100% pozycjonowania to „odpowiednie pisanie”. Oczywi艣cie istotne s膮 kwestie optymalizacyjne i odpowiedni dob贸r temat贸w, ale 偶eby rzeczywi艣cie walczy膰 o wy偶sze pozycje, musisz zdobywa膰 linki. Wykorzystuj do tego wsp贸艂prac臋 z innymi blogerami, aktywno艣膰 na forach itp. Pami臋taj, 偶e nie wszystkie linki zrobi膮 robot臋 w kontek艣cie pozycjonowania, ale to tak偶e dodatkowe 藕r贸d艂a ruchu.聽Realizuj wpisy go艣cinne – dogaduj si臋 z innymi blogerami, aby napisa膰 jaki艣 tekst u nich, czy te偶 pojawi膰 si臋 z wypowiedzi膮, komentarzem etc. Dzi臋ki temu dotrzesz do jego czytelnik贸w, spo艂eczno艣ci w social media (bo przy okazji mo偶na zadba膰 o oznaczenie przy udost臋pnianiu na FB etc.), a tak偶e pozyskasz link do swojego bloga, co ma prze艂o偶enie na p贸藕niejsz膮 popularno艣膰 w Google.
  3. Aktywno艣膰 na grupach. Oczywi艣cie nie chodzi mi o te wszystkie obs za obs. To nie ma sensu. Zaanga偶uj si臋 w spo艂eczno艣ci, kt贸ra jest tematycznie powi膮zana z tym, o czym piszesz. Nie spamuj swoimi linkami (chyba, 偶e grupa pozwala na wrzucanie w艂asnych link贸w), ale dyskutuj, anga偶uj si臋, czasem przy okazji mo偶e pojawi膰 si臋 sposobno艣膰, aby odes艂a膰 do swojego wpisu na blogu.
  4. Znajd藕 agregatory. Wykorzystaj moc agregator贸w. Rozejrzyj si臋, jakie dzia艂aj膮 w twojej niszy. Na start mo偶esz skorzysta膰 ze zBlogowani.pl. W bran偶y kulinarnej popularny jest np. Durszlak. W bran偶y marketingowej istniej膮 r贸偶ne „planety” bazuj膮ce na feedzie RSS (np. poszukaj Planety SEO).
  5. Za艂贸偶 profile w mediach spo艂eczno艣ciowych. Instagram, czy Twitter pozwol膮 dotrze膰 ci do os贸b zainteresowanych poruszan膮 przez ciebie tematyk膮. Przy okazji dowiedz膮 si臋 o twoim blogu.
  6. Eventy blogerskie – niestety, tak to dzia艂a, 偶e blogosfera to r贸偶nego rodzaju kliki i grupy wzajemnej adoracji. Tak w ko艅cu jest w ka偶dej bran偶y, dziedzinie 偶ycia. Deal with it.
  7. Dodaj sw贸j blog do platform contentowych聽– je艣li ju偶 zbudujesz jaki艣 sensowny ruch na blogu, to sprawd藕 czy nie spe艂niasz kryteri贸w takich platform jak Marketin9, WhitePress, LinkHouse, ReachABlogger. Dzi臋ki tym kana艂om dotrzesz do reklamodawc贸w zainteresowanych artyku艂em sponsorowanym / reklam膮 natywn膮. Oczywi艣cie nie bierz ka偶dej mo偶liwej publikacji za 50 z艂, bo tw贸j blog zejdzie na psy. Na ka偶dy post sponsorowany powinno przypada膰 przynajmniej kilka post贸w normalnych, pisanych przez ciebie jako blogera / blogerk臋.
  8. M膮drze dobieraj tematy – je艣li tw贸j blog ma charakter poradnikowy, to mo偶esz skorzysta膰 z answerthepublic.com (za darmo) 偶eby dowiedzie膰 si臋, czego u偶ytkownicy szukaj膮 w danej tematyce. Narz臋dzie to pokazuje podpowiedzi Google bazuj膮ce na cz臋stych zapytaniach. Wiele z tych hase艂, to naturalne tematy na blog.
    DIY jak wybierac tematy na blog (1)
    藕r贸d艂o:聽https://answerthepublic.com/reports/d1584420-1a6f-49b0-bf87-19b21f0ebbc1
  9. Za艂贸偶 newsletter聽– nie w ka偶dej dziedzinie to zadzia艂a, ale w wi臋kszo艣ci przypadk贸w zbudowanie listy subskrybent贸w, to najlepszy spos贸b na utrzymanie lojalno艣ci czytelnik贸w (a tak偶e gratka dla reklamodawc贸w)!
  10. Zadbaj o sp贸jno艣膰 i konsekwencj臋 – marka bloga, jak ka偶da inna marka, aby by艂a mo偶liwa do zapami臋tania, musi by膰 wyrazista, musi by膰聽jaka艣. Masz pomys艂, co wyr贸偶ni twojego bloga? Trzymaj si臋 tego i jasno to komunikuj na ka偶dym polu. No i wiadomo – nie mo偶esz sobie pozwoli膰 na d艂ugie przestoje mi臋dzy publikacjami.

A mo偶e masz jakie艣 swoje dodatkowe sprawdzone sposoby? Podziel si臋 nimi w komentarzu.